• Naši video uradci


  • Najnovije

  • Arhiva vijesti

  • Predrasude i stvarnost o darovitosti?

    Predrasude i stvarnost o darovitosti?

    Darovita djeca „forsiraju“ svoje roditelje, a ne obrnuto. Roditelji su ti koji se pokušavaju prilagoditi. Bez obzira koliko su darovita, djeca ne razvijaju svoje talente bez roditeljske potpore, ali i roditelji ne stvaraju darovitost. Ponekad više vode računa o postignućima djeteta a nego o njegovom emocionalnom životu. U predškolskoj dobi možemo reći da svako dijete pokazuje neku vrstu potencijalne darovitosti. Darovita djeca:

    • vrlo rano ovladaju jezikom, upotrebljavaju fraze i koriste cijele rečenice, posjeduju bogat rječnik, rano nauče čitati;
    • imaju veću sposobnost pamćenja
    • usredotočuju pozornost na ono što rade, dulje od svojih vršnjaka;
    • rano iskazuju zanimanje za ovladavanje vještinama u nekom području, za knjige, slova, rječnike, enciklopedije i atlase;
    • rano shvaćaju uzročno-posljedične veze;
    • imaju istančan smisao za humor.

    Ova ponašanja  potencijalno darovitog djeteta dobra su smjernica roditeljima da preispitaju zašto se dijete ponaša na način na koji se ponaša i ne okarakteriziraju svoje dijete ”zločestim” već pokušaju prepoznati posebne potrebe i okružiti ga poticajnom okolinom u kojoj će moći razvijati svoje talente.

    Unatoč pozitivnim stranama postoje i „nezgodne“ osobine:

    • tvrdoglavost i nesklonost suradnji,
    • nezainteresiranost za pojedinosti i pravila lijepog ponašanja,
    • neuredni oko stvari koje smatraju nevažnima,
    • promjenjiva su raspoloženja,
    • skloni dnevnom sanjarenju, ravnodušni prema okolini,
    • mogu biti kritični,
    • mogu biti povučeni, uživati u samoći i samostalnom radu,
    • potrebno im je manje sna nego ostaloj djeci.

    Kako poticati darovitost kod djeteta?

    Darovitoj djeci svakako je potrebno osigurati ”obogaćeno” okruženje – puno zanimljivosti, promjena i poticaja, knjiga, odlazaka na zanimljiva mjesta. Potrebno je usredotočiti se na dijete na način da se prepozna njegov talent i omogući mu se da ga razvija.

    Unatoč visokim očekivanjima i angažmanu roditelja, potrebno je voditi računa o vlastitim emocionalnim potrebama te postignućima, ne zastupati samo djetetov talent do te mjere da dijete dovedu u opasnost da podbaci. Roditelji bi trebali poticati i nagrađivati neovisnost djeteta.

    Dobro obiteljsko ozračje za razvoj darovitosti je ono koje kod djeteta razvija intelektualne poticaje ali daje i emocionalnu podršku.

    djev

    Pripremile:

    mr.spec. Žana Pavlović, prof.

    mag. psych. Jelena Nenadić

    Bez komentara

    Komentari su isključeni

    Ostavite komentar

  • Kalendar

    ožujak 2019
    P U S Č P S N
    « velj.    
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
  • Arhiva Vijesti

  • Vijesti