• Naši video uradci


  • Najnovije

  • Arhiva vijesti

  • Psihološko-pedagoški kutak

    Predavanje “Roza za djevojčice, plava za dječake”

    Srijeda, 30. svibnja 2018. u 18 sati u dvorani 1 Središnje knjižnice

    Predavanje mr. Žane Pavlović, prof. psihologije “Roza za djevojčice, plava za dječake”

    Već u ranoj dobi dječake se opisuje kao „snažne, spretne i izdržljive“ a djevojčice kao „osjetljive i nježne“. Muška rodna uloga uglavnom uključuje ono što bi se moglo nazvati instrumentalnim osobinama poput nezavisnosti, ambicioznosti i samopouzdanja. Žensku rodnu ulogu najviše karakteriziraju ekspresivne osobine poput suosjećanja, osjetljivosti i topline. Očevi su popustljiviji prema djevojčicama, a majke prema dječacima. Obitelj, mediji, slikovnice, knjige, priče za djecu i društvo u cjelini mogu utjecati na rodno tipiziranje.
    Koji su najbolji načini odgoja bez rodnih stereotipa? Treba li dječake i djevojčice odgajati i poučavati na različite načine? Mogu li muškarci i žene jednako dobro obavljati neki posao?
    Na ova i druga pitanja potražimo odgovor na predavanju “Roza za djevojčice, plava za dječake” –  odgoj i rodni stereotipi.

    Saznaj više..

    Poziv na predavanje “Zašto djevojčice ne bi igrale nogomet?”

    Poštovani suradnici, drage kolege, prijatelji
     
    pozivam Vas na predavanje „Zašto djevojčice ne bi igrale nogomet“? – razlike u odgoju i rodni stereotipi koje će se održati  23.2.2017. u Teatrinu Gradske knjižnice Solin, u 18 sati.
     
    Predavanje će se održati u sklopu jubilarnog 10. tjedna psihologije, a organizatori su Društvo psihologa Split i Dječji vrtić Cvrčak Solin. Tjedan psihologije u Hrvatskoj pokrenulo je Hrvatsko psihološko društvo 2008. godine povodom 55-te obljetnice svog djelovanja, a s ciljem prikaza širokih i različitih mogućnosti pomoću kojih psiholozi mogu pridonijeti poboljšanju kvalitete života pojedinca i zajednice. U cijeloj Hrvatskoj, psiholozi u tom tjednu održavaju brojna predavanja, radionice, tribine, izložbe i slično.
     
    Predavač: mr. spec. Žana Pavlović, prof. psih.
     

    Saznaj više..

    Djeca i stres

    Stres je reakcija na osjećaje straha, preforsiranosti, prevelike stimulacije, prijetnje ili uzbuđenja. Stres je normalna, svakodnevna pojava. Određena količina stresa je dobra jer nas aktivira ali preveliki stres, posebno kad nemamo kontrolu nad njim, može nas učiniti nesretnima, umanjiti sposobnosti za obavljanje svakodnevnih zadataka i dovesti do zdravstvenih problema.

    Čak i djeca rane dobi iskuse stres i tada je neophodno da ga odrasli prepoznaju kako bi  pomogli djetetu. Nakupljeni stres može dovesti do problema u ponašanju djece. Može ometati djetetovo učenje, druženje s vršnjacima i izazvati bolesti povezane s imunološkim sustavom. Kad dijete nauči kako se nositi sa stresom, počne graditi vještine koje će mu koristiti tijekom cijelog života.

    (više…)

    Saznaj više..

    Predrasude i stvarnost o darovitosti?

    Darovita djeca „forsiraju“ svoje roditelje, a ne obrnuto. Roditelji su ti koji se pokušavaju prilagoditi. Bez obzira koliko su darovita, djeca ne razvijaju svoje talente bez roditeljske potpore, ali i roditelji ne stvaraju darovitost. Ponekad više vode računa o postignućima djeteta a nego o njegovom emocionalnom životu. U predškolskoj dobi možemo reći da svako dijete pokazuje neku vrstu potencijalne darovitosti. Darovita djeca:

    • vrlo rano ovladaju jezikom, upotrebljavaju fraze i koriste cijele rečenice, posjeduju bogat rječnik, rano nauče čitati;
    • imaju veću sposobnost pamćenja
    • usredotočuju pozornost na ono što rade, dulje od svojih vršnjaka;
    • rano iskazuju zanimanje za ovladavanje vještinama u nekom području, za knjige, slova, rječnike, enciklopedije i atlase;
    • rano shvaćaju uzročno-posljedične veze;
    • imaju istančan smisao za humor.

    (više…)

    Saznaj više..

    “Od prvog dana… ljubav i disciplina”

    U suvremenom društvu, roditelji i stručnjaci koje se bave djecom i mladima, sve češće se susreću s problemom discipliniranja. Odgojni postupci prema djeci koje nazivamo disciplinom imaju nerijetko negativnu konotaciju, jer se poistovjećuju s kažnjavanjem. Disciplina za razliku od kažnjavanja podrazumijeva kontinuirani proces učenja, u kojem je važna emocionalna komponentna onoga koji usmjerava tj. disciplinira dijete, kroz svakodnevne poticajne aktivnosti. Disciplina na taj način predstavlja nužan preduvjet dobrih odnosa odraslih s djetetom od rane dobi, što može pomoći u razvojnim, ali  i kriznim situacijama u  kasnijem adolescentnom periodu.

    Učenje discipline javlja se mnogo ranije nego što bi pretpostavili – već „Od prvog dana…„ Ranim strukturiranjem postojanih, ali primjerenih granica i pravila, roditelji pomažu djetetu oblikovati unutarnja mjerila koja će mu koristiti tijekom cijelog života.

    (više…)

    Saznaj više..
  • Kalendar

    studeni 2018
    P U S Č P S N
    « lis.    
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    2627282930  
  • Arhiva Vijesti

  • Vijesti