• Naši video uradci


  • Najnovije

  • Arhiva vijesti

  • Psihološko-pedagoški kutak

    Kako dijete odviknuti od pelena?

    Djeca sama određuju trenutak kada će prestati «piškiti» i «kakiti» u pelene. Kao i kod puzanja, hodanja i govora, djeca i u ovom slučaju slijede vlastiti vremenski plan. Kod većine djece između druge i četvrte godine, pelene neće više biti potrebne.

    Većina djece najprije prestaje kakiti u pelene, a tek kasnije i piškiti. U početku se mogu samostalno kontrolirati preko dana a za nekoliko tjedana ili mjeseci, preko noći će obući samo pidžamu.

    Dijete najprije, počinje pokazivati na pelenu i njen sadržaj nazivati svojim dječjim jezikom. Nuždu više ne obavlja usput i ne primjetno, već mimikom i gestama otkriva da se «TO» upravo dogodilo.

    (više…)

    Saznaj više..

    Mali veliki agresivac

    Postoje razne teorije o ljudskoj agresivnosti. Jedni agresivnost promatraju kao reaktivno stanje, odnosno odgovor na frustraciju a drugi kao nešto s čime se čovjek rađa, primjerice u obliku agresivnoga nagona koji je na ovaj ili onaj način, stalno aktivan. Ono što obje teorije objedinjuje jest konstatacija da čovjek posjeduje potencijal agresivnog ponašanja. To naravno vrijedi i za djecu svih uzrasta.

    Agresija se može manifestirati na različite načine. Možemo biti agresivni u mislima, na riječima i djelima, agresivni prema sebi i drugima, svjesno ili nesvjesno agresivni. Agresiju je moguće potiskivati, a često smo je skloni i poricati.

    Agresivnost u djeteta uočavamo još u najranijoj dobi.

    (više…)

    Saznaj više..

    Pažnja

    Pažnja utječe na opažanje svijeta kod djece. Svi imamo iskustvo sa skretanjem pažnje – događa nam se, na primjer, da na poslu mislimo o obvezama kod kuće, da “odsutni” vozimo auto ili da pročitamo nekoliko stranica knjige i shvatimo da ne znamo što smo čitali jer smo razmišljali o nečemu drugome. Što je zapravo pažnja? Pažnja je usmjerenost mentalne aktivnosti na određene podražaje. Često se koristi i izraz “koncentracija” – koncentriranje naše svijesti jest srž pažnje.

    Kako djelovati na razvoj pažnje?

    • Dijete koje treba puno koncentracije – npr. za učenje – treba biti dobro ispavano i ne treba imati u blizini ništa što odvlači pozornost. Koncentraciju uništavaju buka, glasna glazba ili buka televizora u pozadini, ali i loši odnosi u obitelji, svađe i loš emocionalni odnos prema djetetu.

    (više…)

    Saznaj više..

    8 pitanja o polasku u školu

    1. Što je «spremnost za školu» ?

    Spremnost za školu je prije svega pitanje razvoja intelekta. Ali, za uspjeh u školi veoma su važne i emocionalna i socijalna zrelost koje variraju od djeteta do djeteta. Psihologijsko ispitivanje nam daje detaljnije podatke o svakom djetetu. Neophodno je da dijete razvije svoju samostalnost u korištenju toaleta, da se zna samostalno svući i obući, samostalno jesti, pravilno se ponašati u skupini vršnjaka i prema starijima. Naučite ga da upamti kućni broj telefona i adresu stanovanja.

    (više…)

    Saznaj više..

    Svako doba ima svoje strahove

    Strah je jedan od temeljnih osjećaja. Strah nas čuva. Bojimo se onoga što nas može povrijediti, ozlijediti, nepoznatog, što nam izgleda opasno. Strahovi su dio odrastanja.

    Dječji strah nije dugog vijeka. Obično slijedi kratko razdoblje u kojem ga neodoljivo privlači ono čega se boji ili je posljedica neke od traumatskih situacija. Veliki dio strahova dijete uči oponašajući odrasle ili djecu (strah od groma, psa, kukca..).

    Kako se očituje?

    Na fiziološkom (ubrzan rad srca, nepravilno disanje, pojačano znojenje, širenje zjenica, povišen krvni tlak), doživljajnom (svjesni smo svog unutrašnjeg stanja, grčeva u trbuhu, lupanja srca..) te na planu ponašanja (reagiramo prestrašenim izrazom lica i bljedilom, visokim glasom, napetošću svih mišića).

    (više…)

    Saznaj više..
  • Kalendar

    siječanj 2019
    P U S Č P S N
    « pro.    
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
  • Arhiva Vijesti

  • Vijesti