Predrasude i stvarnost o darovitosti?

Predrasude i stvarnost o darovitosti?

Predrasude i stvarnost o darovitosti?

Darovita djeca „forsiraju“ svoje roditelje, a ne obrnuto. Roditelji su ti koji se pokušavaju prilagoditi. Bez obzira koliko su darovita, djeca ne razvijaju svoje talente bez roditeljske potpore, ali i roditelji ne stvaraju darovitost. Ponekad više vode računa o postignućima djeteta a nego o njegovom emocionalnom životu. U predškolskoj dobi možemo reći da svako dijete pokazuje neku vrstu potencijalne darovitosti. Darovita djeca:

  • vrlo rano ovladaju jezikom, upotrebljavaju fraze i koriste cijele rečenice, posjeduju bogat rječnik, rano nauče čitati;
  • imaju veću sposobnost pamćenja
  • usredotočuju pozornost na ono što rade, dulje od svojih vršnjaka;
  • rano iskazuju zanimanje za ovladavanje vještinama u nekom području, za knjige, slova, rječnike, enciklopedije i atlase;
  • rano shvaćaju uzročno-posljedične veze;
  • imaju istančan smisao za humor.

Ova ponašanja  potencijalno darovitog djeteta dobra su smjernica roditeljima da preispitaju zašto se dijete ponaša na način na koji se ponaša i ne okarakteriziraju svoje dijete ”zločestim” već pokušaju prepoznati posebne potrebe i okružiti ga poticajnom okolinom u kojoj će moći razvijati svoje talente.

Unatoč pozitivnim stranama postoje i „nezgodne“ osobine:

  • tvrdoglavost i nesklonost suradnji,
  • nezainteresiranost za pojedinosti i pravila lijepog ponašanja,
  • neuredni oko stvari koje smatraju nevažnima,
  • promjenjiva su raspoloženja,
  • skloni dnevnom sanjarenju, ravnodušni prema okolini,
  • mogu biti kritični,
  • mogu biti povučeni, uživati u samoći i samostalnom radu,
  • potrebno im je manje sna nego ostaloj djeci.

Kako poticati darovitost kod djeteta?

Darovitoj djeci svakako je potrebno osigurati ”obogaćeno” okruženje – puno zanimljivosti, promjena i poticaja, knjiga, odlazaka na zanimljiva mjesta. Potrebno je usredotočiti se na dijete na način da se prepozna njegov talent i omogući mu se da ga razvija.

Unatoč visokim očekivanjima i angažmanu roditelja, potrebno je voditi računa o vlastitim emocionalnim potrebama te postignućima, ne zastupati samo djetetov talent do te mjere da dijete dovedu u opasnost da podbaci. Roditelji bi trebali poticati i nagrađivati neovisnost djeteta.

Dobro obiteljsko ozračje za razvoj darovitosti je ono koje kod djeteta razvija intelektualne poticaje ali daje i emocionalnu podršku.

djev

Pripremile:

mr.spec. Žana Pavlović, prof.

mag. psych. Jelena Nenadić

WP Admin

Psiholog-Pedagog

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~

Brza pretraga

Naši video uradci


Najnovije

Arhiva vijesti

Pretraga:

Kalendar

    studeni 2019
    P U S Č P S N
    « ruj    
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930  

E-mail adrese:

Kalendar

    studeni 2019
    P U S Č P S N
    « ruj    
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930  
Sva prava pridržana 2018. Dječji vrtić Cvrčak (Solin) - Designed by Računala NOAH

Arhiva Vijesti